چطور کارت هدیه از بانک بگیریم

چطور کارت هدیه از بانک بگیریم؟ + نکات مهم دریافت کارت هدیه

تاریخ انتشار

منتشر شده در :19 روز پیش

هدیه دادن یکی از زیباترین اظهارات عشق، امتنان و دوستی است که می‌توانیم به یکدیگر ارائه دهیم. زمانی که به کسی هدیه می‌دهیم، بیانگر ارزشی است که برای ما دارد و می‌خواهیم او را خوشحال و راضی ببینیم. هدیه دادن نه تنها برای گیرنده، بلکه برای دهنده نیز احساسات مثبتی از جمله شادی و رضایت ایجاد می‌کند. به این ترتیب، هدیه دادن فراتر از یک اعمال مادی است و به واقع نشان دهنده ارتباط و ارزشی است که برای دیگران قائلیم.

اگرچه هدیه دادن همیشه لذت‌بخش است؛ اما پیدا کردن هدیه‌ای که به‌واقع منحصر به فرد و مفید باشد، همیشه چالش‌برانگیز است. خبر خوب این‌که دیگر نیاز نیست از این چالش فرار کنیم! کارت هدیه بانکی یک گزینه جذاب است که به شما امکان می‌دهد تا عزیزان خود را با هدیه‌ای کاربردی و خاص شاد کنید.

در این مقاله از کارتینو به بررسی مراحل گرفتن کارت هدیه بانکی خواهیم پرداخت. از انتخاب بهترین بانک و ثبت نام در سامانه‌ی مربوطه گرفته تا پرداخت و فعال‌سازی کارت، همه‌ی جزئیات لازم را در اینجا بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این با ارائه‌ی نکات و توصیه‌های مهم در مورد استفاده از کارت هدیه بانکی، تجربه‌ی شما از این فرآیند را بهبود خواهیم بخشید. با ما همراه باشید تا با دنیای هیجان‌انگیز کارت هدیه بانکی آشنا شویم و با این پیشکش منحصر به فرد، لحظات شادی را برای عزیزان خود به ارمغان بیاوریم.

کارت هدیه چیست؟

کارت هدیه، یک ابزار کاربردی و شایسته است که به شما امکان می‌دهد به دیگران هدیه داده و لذت مصرف آن را برای خرید محصولات یا خدماتی که می‌خواهند از آنها بهره‌مند شوند، فراهم کنید. این کارت‌ها، یک نوع کارت اعتباری هستند که دارای تاریخ انقضای مشخصی‌اند و می‌توانید با مراجعه به بانک مربوطه و پرداخت مبلغ مورد نظر، آن‌ها را به میزان دلخواه‌تان شارژ و سپس به دیگران اهدا کنید.

گیرنده این کارت، می‌تواند به دو روش از مبلغ داخل کارت استفاده کند؛ او می‌تواند با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز، مبلغ موجود در کارت را به صورت نقدی دریافت کند و یا در هنگام خرید از فروشگاه‌ها از کارت هدیه خود استفاده کند؛ از این رو، با داشتن کارت هدیه به دیگران امکان می‌دهید تا به راحتی و بدون نگرانی از انتخاب هدیه‌ای که دوست دارند، بهره‌مند شوند.

مراحل صدور و دریافت کارت هدیه بانکی

مهم‌ترین نکاتی که باید درباره‌ی کارت هدیه به خاطر داشته باشید عبارتند از:

  • افراد غیرمجاز به افتتاح حساب بانکی، امکان دریافت کارت هدیه را ندارند؛ بنابراین، برای دریافت کارت هدیه، لازم است دارای یک حساب بانکی باشید.
  • کارت هدیه دارای مدت اعتبار یک ساله است و پس از گذشت این مدت امکان استفاده از آن وجود ندارد. تاریخ انقضای کارت هدیه روی کارت مشخص می‌شود.
  • افرادی که شماره ملی را ندارند، قادر به دریافت کارت هدیه نخواهند بود. شماره ملی از مهم‌ترین مدارک شناسایی برای دریافت کارت هدیه است.
  • در صورت استفاده نادرست یا تخلفی از کارت هدیه، مسئولیت این تخلف بر عهده دریافت‌کننده کارت هدیه است و وی باید پاسخگو باشد؛ بنابراین برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده، مهم است که دریافت‌کننده کارت هدیه از مقررات و شرایط استفاده مطلع شود و به طور مسئولانه از کارت استفاده کند.

دریافت کارت هدیه از بانک

نحوه دریافت کارت هدیه به چندین مرحله ساده تقسیم می‌شود:

  • ابتدا باید به بانکی که در آن حساب دارید مراجعه و اطلاعات لازم را دریافت کنید.
  • حتما مدارک شناسایی خود؛ به‌ویژه کارت ملی را همراه داشته باشید.
  • پس از ارائه مدارک لازم، شما باید مبلغ مورد نظرتان را به صورت نقدی یا از حساب خود پرداخت کنید.
  • در این مرحله، بانک از شما تعهد در خصوص رعایت قوانین مبارزه با پولشویی و دیگر مقررات مربوطه خواهد گرفت.
  • به یاد داشته باشید هیچ چک برگشتی در حساب شما وجود نداشته باشد. این امر بر اساس مقررات مربوطه انجام می‌شود.

لازم به ذکر است که براساس ماده 10 دستورالعمل شیوه صدور کارت هدیه و بن کارت ریالی، موسسات اعتباری موظف به اطلاعات دقیق و شناسایی کامل مشتریان هستند، به‌طوری‌که تمامی تراکنش‌های هر کارت صادره را به آسانی می‌توان پیگیری کرد. همچنین، این موسسات باید از مشتریان تعهدات لازم در خصوص اجرای قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی را دریافت کنند و در صورت عدم ارائه این تعهدات یا اظهار اطلاعات غیر واقعی، ممکن است اقدامات لازم از جمله گزارش به مراجع ذی‌صلاح صورت گیرد.

صدور آنی کارت هدیه از خودپرداز

امروزه، امکان دریافت کارت هدیه از طریق عابربانک نیز فراهم شده است. این روش ساده و سریع امکان دریافت کارت هدیه را فراهم می‌کند و شما نیازی به مراجعه حضوری به بانک ندارید. با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز (ATM) می‌توانید به راحتی کارت هدیه خود را دریافت کنید. حال مراحل دریافت کارت هدیه از طریق دستگاه خودپرداز را به صورت گام به گام توضیح می‌دهیم تا بتوانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک از این خدمات بهره‌مند شوید.

پس از وارد کردن کارت بانکی خود و ورود به منوی دستگاه خودپرداز، گزینه صدور کارت هدیه یا دریافت کارت هدیه را انتخاب کنید. سپس، به شما یک صفحه جدید نمایش داده می‌شود که می‌توانید نوع کارت هدیه، طراحی و متن آن را انتخاب کنید. پس از انجام انتخاب‌های لازم، با فشار دادن کلید تایید به مرحله بعد بروید.

در صفحه بعد، مواردی مانند مبلغ کارت هدیه و اطلاعات گیرنده مورد نیاز است. این اطلاعات شامل مبلغی که قصد انتقال آن را دارید، مشخصات گیرنده و غیره می‌شود. پس از تکمیل این مراحل، کمی صبر کنید تا کارت هدیه چاپ شود و سپس آن را دریافت کنید. با استفاده از این روش، می‌توانید در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک، کارت هدیه خود را دریافت کنید. بانک صادرات، پاسارگارد و شهر جزو بانک‌هایی هستند که صدور کارت هدیه از خودپرداز را فراهم می‌کنند.

انتقال وجه با کارت هدیه

آیا امکان دارد با استفاده از کارت هدیه تراکنش انتقال وجه انجام داد؟ این یک سوال رایج است که ممکن است برای شما پیش آمده باشد. در بخش‌های قبل درباره روش‌های استفاده از کارت هدیه صحبت کرده‌ایم؛ اما آیا می‌توان از کارت هدیه برای انجام تراکنش کارت به کارت استفاده کرد؟

انتقال وجه از طریق کارت به کارت یکی از تراکنش‌های مالی رایج است که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. اگرچه برخی از سیاست‌های صادرکنندگان کارت هدیه این امکان را فراهم نمی‌کنند؛ اما برخی دیگر این امکان را ارائه می‌دهند. از آنجایی که سیاست‌ها و قوانین مربوط به کارت هدیه ممکن است بین بانک‌ها متفاوت باشد، پیشنهاد می‌شود هنگام دریافت کارت هدیه شرایط و مقررات مربوط به آن را مطالعه کنید تا از امکانات کارت هدیه خود آگاه شوید و در صورت امکان از این امکانات استفاده کنید.

در این وبلاگ از کارتینو مزایا و مراحل دریافت کارت هدیه بانکی بررسی شده است. این مزایا شامل شکل ظاهری جذاب‌تر نسبت به وجه نقد، قابلیت استفاده آسان در فروشگاه‌ها و امکان نوشتن پیام تبریک بر روی کارت هدیه است. این امکانات باعث جذابیت بیشتر و ارزش افزوده بیشتری برای کارت هدیه می‌شود؛ از این رو اکثر افراد تمایل به ارسال این نوع از هدایا به اطرافیان خود را دارند.

خلاصه‌ای از کارتینو

کارتینو در سال ۱۳۹۸ با هدف بهبود ارتباطات در کسب و کارها و همچنین اجتماع شروع به فعالیت کرده و حال در پلتفرم جدید با قابلیت ها متعدد در خدمت شماست. تلاش مجموعه کارتینو بر حضور پر رنگ تر و قوی تر در حوزه‌های تبلیغات کسب و کار‌ها می‌باشد.

تمامی حقوق این‌ سایت برای کارتینو محفوظ است.