7 نکته در کارت ویزیت که سبب خاص شدن کارت ویزیت شما می‌شود.

چطور کارت ویزیت طراحی کنیم؟

تاریخ انتشار

منتشر شده در :20 ماه پیش

آیا تا به حال دقت کرده‌اید، هنگامی که در خیابان قدم می‌زنید کلی تابلو از فروشگاه‌های مختلف می‌بینید اما تنها به تابلوهایی دقت می‌کنید که طرحی خاص و نقشی متقاوت از باقی تابلوها دارند. در واقع نقش و نگارهای خاص همیشه سبب می‌شوند که اجسام خاص به نظر برسد و همه به آن جذب شوند. در کارت‌های ویزیت نیز همین موضوع صحت دارد، طرح زیبا و خاص در کارت‌های ویزیت سبب می‌شود که افراد هرگز آن را فراموش نکنند و تا مدت زیادی از منظر آن‌مشتری خاص به نظر برسید. در این مقاله تیم کارتینو تلاش کرده است که بتواند به شما در طراحی کارت ویزیت کمکی شایان کرده باشد.

طراحی کارت ویزیت

همانطور که گفتیم کارت ویزیت می‌تواند شما را در ذهن مشتری بیاد ماندنی کند اما در صورتی که همانند باقی کارت ویزیت‌ها نباشید و خاص به نظر برسید. نکات بسیاری را باید رعایت کنید تا کارت ویزیتی اصولی طراحی کرده باشید، از سایز خود کارت ویزیت تا چیدن المان‌ها داخل کارت، تمامی این موارد مهم هستند و باید رعایت شوند. 

البته می‌توانید از تکنولوژی‌های به روز دنیا نیز در طراحی کارت ویزیت کمک بگیرید. در سال‌های گذشته کسب و کارهای به‌روز جهان در کارت ویزیت‌های خود از قابلیت NFC استفاده می‌کنند که همین موضوع سبب خاص شدن آن‌ها می‌شود. NFC به شما کمک می‌کند تا کارت ویزیت خود هوشمند شود و تنها با چاپ یک کارت ویزیت تا هر زمان که خواستید استفاده کنید و اطلاعاتتان را به سرعت انتقال دهید. علاوه بر خاص بودن این کارت ویزیت شما می‌توانید از ویژگی‌های بسیار عالی آن نیز استفاده کنید، اگر علاقه دارید از این محصول دیدن کنید حتما به صفحه کارت ویزیت هوشمند مراجعه کنید

طراحی کارت ویزیت

چطور می‌توانیم کارت ویزیت طراحی کنیم؟

برای طراحی کارت ویزیت راه‌های مختلفی جلو رو دارید که تمامی آن‌ها می‌تواند مزایا و معایب خود را داشته باشند.

استخدام گرافیست برای طراحی

طراحی، رشته‌ای تخصصی است که کارشناسان این حوزه مدت بسیاری را صرف مطالعه در رابطه با این موضوع کرده‌اند. بنابراین می‌توانید به افراد متخصص در حوزه طراحی و گرافیست‌ رجوع کنید و از آن‌ها بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند. اما مراقب باشید طرحی که برای شما خلق کردند، کپی نباشد.

 با اینکه طرح‌های که برای شما آماده می‌کنند ممکن است برای شما هزینه‌ای بسیاز اما مطمعن هستید که طرحی استاندارد را خلق کرده‌اید که مشتری را جذب می‌کند.

الگو گرفتن از طرح‌های خلق شده

در این راهکار شما می‌توانید از طرح‌های آماده الگو بگیرید اما راهکاری رایگان است که می‌تواند برای شما بسیار کارآمد باشد. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که از کجا باید طرح پیدا کنیم؟ منابع بسیاری برای الگو گرفتن خلق شده است. شما می‌تواند از google و وب‌سایت freepik  استفاده کنید و الگوهای بسیار خوبی پیدا کنید.

الگو گرفتن از طرح‌های آماده شده کاری بسیار خلاقانه است که می‌تواند بدون هزینه کردن به شما ایده‌ای عالی در طراحی کارت ویزیت دهد. البته باید به نکته‌ای بسیار مهم توجه داشته باشید، کپی کردن از طرح رقبا می‌تواند از جذابیت کارت ویزیت شما کم کند. 

طراحی کارت ویزیت با دفتر و کامپیوتر

طراحی کارت ویزیت با ابزار

شما می‌توانید خودتان از صفر کارت ویزیت را طراحی کنید. در همین راستا ابزارهای بسیاری ساخته شده است تا بتواند به شما در طراحی کارت ویزیت کمک کند. ابزاری که احتمالا با نام آن آشنا هستید فتوشاپ است، که جزء ابزارهای کامل برای طراحی کارت ویزیت است. شما می‌توانید تنها با این ابزار کارت ویزیت خود را خلق کنید. اما برای این کار حتما باید یک سری از نکات را رعایت کنید که در ادامه به تمام نکات می‌پردازیم.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

همانطور که گفتیم اگر قصد دارید خودتان کارت ویزیتی برای کسب و کارتان طراحی کنید، یا از طرح‌های دیگران الگو بگیرید باید یک سری از نکات را رعایت کنید. در ادامه با کارتینو همراه شوید تا تمامی نکات را مرور کنیم. 

بکارگیری رنگ‌های مناسب

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید رعایت کنید، استفاده درست از رنگ در کارت ویزیت است. در این بین مهم‌ترین اصل رنگ شناسی، تعداد رنگ‌هایی است که باید در کارت ویزیت به کار ببرید. باید توجه داشته باشید حداکثر 3 رنگ در کارت ویزیت استفاده کنید اما معمولا 2 رنگ در کارت ویزیت می‌تواند آن را بسیار جذاب کند. 

اکثر بیزینس‌های دیجیتال رنگی مخصوص کسب و کار خود انتخاب کردند و در اکثر نقاط کسب و کار خود از آن رنگ استفاده می‌کنند. برای مثال کارتینو، رنگ آبی را برای کسب و کار خود انتخاب کرده است و در اکثر نقاط وبسایت، حتی تبلیغات از این رنگ استفاده می‌کند. اگر کسب و کار شما هم از رنگ خاصی استفاده می‌کند می‌توانید در کارت ویزیت خود به کار ببرید تا در ذهن مشتری خود نقش ببندید.

البته اگر رنگی مخصوص برند خود ندارید نگران نباشید. می‌توانید از ترکیب رنگ‌های مختلف طرح‌های بسیار خاص خلق کنید، برای مثال ترکیب دو رنگ مشکی و طلایی بسیار جذاب است و سبب می‌شود کسب و کار شما لاکچری به نظر برسد. در ترکیب رنگ‌ها می‌تواند از رنگ‌های مکمل و متضاد استفاده کنید، در هر دو این ترکیب‌ها، رنگ‌های جذاب خلق می‌شود.

رنگ ها

به کارگیری لوگو برند

لوگو یا آرم تجاری عنصری گرافیکی و نمایش بصری آن چیزی است که کسب وکار شما انجام می‌دهد؛ از این‌رو در عین حال که بیانگر کسب و کار شما است، باید یک خاطره دلپذیر برای مشتریان شما نیز باشد. از طرفی وقتی شما یک لوگو اختصاصی دارید، به عنوان یک مجموعه‌ی قابل اعتماد و حرفه‌ای در ذهن مخاطب جای خواهید گرفت. لوگوی شما باید با افتخار در طراحی کارت ویزیت شما نمایش داده شود. از تصاویر با کیفیت بالا با 300 نقطه در اینچ (dpi) استفاده کنید تا در هنگام چاپ، لبه‌های آن شفاف باشند. در طراحی کارت ویزیت بهتر است متن را نزدیک به لوگو قرار نداده و به آن کمی فضای خالی اختصاص بدهید. اگر جای لوگو در کارت ویزیت شما تنگ به نظر می‌رسد، آن را کمی کوچکتر کرده و فضای اطراف آن را افزایش دهید.

طراحی و درج لوگو

لوگو نشان مخصوص یک کسب و کار است که فقط مختص به یک کسب و کار می‌تواند طراحی شود. اکثر کسب و کارها لوگو مخصوص خود را دارند، اگر شما هم لوگویی مخصوص بیزینس خود دارید حتما در کارت ویزیت خود به کار ببرید. به کارگیری لوگو سبب می‌شود مشتری بهتر کسب و کار شما را به یاد آورد.

کد QR 

کارت ویزیت با QR کد

با اضافه کردن یک کد QR برای راحتی مشتریان در جریان اطلاعات بیشتر در مورد ساعات کاری، جشنواره‌ها و تخفیفات ویژه کسب و کارتان قرار می‌گیرند. همچنین از درج اطلاعات اضافی در طراحی کارت ویزیت جلوگیری می‌کنید. این مورد می‌تواند در قسمت پشت طراحی کارت ویزیت شما قرار بگیرد.

درج اطلاعات مهم

مهم‌ترین دلیل استفاده از کارت ویزیت، تبادل اطلاعات بین شما و مشتری است بنابراین حتما اطلاعات مهم کسب و کار خودتان را باید در کارت ویزیت به کار ببرید. برای مثال اطلاعاتی که معمولا داخل کارت ویزیت قرار می‌گیرند عبارتند از:

نام و نام خانوادگی

اگر می‌خواهید خود را به درستی معرفی کنید باید نام و نام خانوداگی خود را به صورت کامل برای مشتری شرح دهید. افراد با مشاهده نام شما آسان‌تر اعتماد می‌کنند و به دنبال برقراری ارتباط با شما می‌گردند. بنابراین وجود نام شما در کارت ویزیت می‌تواند به فروش و براقراری ارتباط با مشتری کمک کند.

شماره تلفن

اطلاعات تماس بر روی کارت ویزیت، شامل آدرس ایمیل و شماره تلفن هستند. این اطلاعات کلیدی به مخاطبان کمک می‌کند تا با سرعت و سهولت با شما تماس بگیرند و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. در طراحی کارت ویزیت، جزئیات تماس‌تان را چپ، راست یا در مرکز قرار دهید و از یک فونت خوانا استفاده کنید. چنان‌چه یکی از این روش‌های ارتباطی را بیشتر ترجیح می‌دهید می‌توانید آن‌را با اندازه بزرگتر بنویسید یا در جایی برجسته‌تر قرار دهید.

آدرس کسب و کار

در برخی از کسب و کارها ممکن است برای ارائه خدمات و محصولات، نیاز به ملاقات حضوری با مشتریان داشته باشید؛ از این‌رو قرار دادن آدرس روی کارت ویزیت می‌تواند بسیار مفید باشد.

نام کسب و کار

با اضافه کردن عنوان شغلی به کارت ویزیت، یک ارتباط شخصی برای کسب و کار خود ایجاد کنید. اضافه کردن مقام شغلی به عنوان یک جمله کوتاه در کنار نام شما، به عنوان یک یادآور خاطرات عالی، باعث می‌شود تا افراد بیشتری به یاد شما باشند؛ بنابراین جزو اطلاعات بسیار حیاتی برای کارت ویزیت شما به شمار می‌رود. همچنین، اگر فکر می‌کنید برای حوزه کاری‌تان مناسب است، می‌توانید یک عکس در کارت ویزیت خود قرار دهید.

آدرس وبسایت 

حتما آدرس وب‌سایت‌تان را اضافه کنید. می‌توانید بخش http:// آن را حذف کنید؛ زیرا ضروری نیست و فضا را بیهوده اشغال می‌کند. به یاد داشته باشید که وجود سازگاری بین طراحی کارت ویزیت و وب‌سایت اهمیت دارد. زمانی که مشتریان بعد از دیدن آدرس وب‌سایت در کارت ویزیت به سایت شما مراجعه می‌کنند، فونت و رنگ‌بندی یکپارچه و هم‌آواز این دو نظرشان را به مجموعه شما جلب می‌کند.

آدرس شبکه‌های اجتماعی

چنان‌چه در شبکه‌های اجتماعی فعال هستید، حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی خود را همراه با آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی در طراحی کارت ویزیت خود قرار دهید. این یک روش کاربردی و عالی برای اطلاع دادن به مشتریان درباره جایی است که می‌توانند شما را پیدا کنند. این کار جذب دنبال‌کنندگان جدید را نیز به همراه دارد.

اطلاعات داخل کارت ویزیت

سایز کارت ویزیت

همانطور که می‌دانید ابعاد و سایز کارت ویزیت باید کوچک باشد و تا 5 الی 7 میلی‌متر از کناره‌های کارت ویزیت فضای خالی و طرحی قرار نگرفته باشد. 

فونت خوانا

حتما در کارت ویزیت خود از فونت‌های خوانا استفاده کنید تا مشتریان شما هنگام خواندن آن، اذیت نشوند. فونت‌هایی مانند ایران سنس می‌تواند در کارت ویزیت بسیار کاربردی باشد. همچنین از بکارگیری چندین فونت مختلف در کارت ویزیت خودداری کنید زیرا وجه کارت شما را خراب می‌کنند.

وجود توضیحات خلاصه اما کامل

نکته‌ای که حائز اهمیت است، وجود توضیحاتی خلاصه از کسب و کار شما است که باید در کارت ویزیت درج شود. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، و اگر به درستی رعایت نشود می‌تواند از جذابیت کارت ویزیت شما بکاهد.

در کارت ویزیت خود سعی کنید در حد دو یا سه جمله در رابطه با کسب و کار خود توضیح دهید. افزایش مقدار این توضیحات سبب می‌شود شکل ظاهری کارت ویزیت، جالب نباشد و جذابیت خود را از دست بدهد. می‌تواند در آن دو جمله، شعر کسب و کار خود را بنویسید اما نباید شعاری که قرار می‌دهید طولانی باشد.

انتخاب جنس مناسب

جنسی که برای کارت ویزیت خود استفاده می‌کنید، نباید نازک باشد همچنین سفت و محکم هم نباشد. کاغذ کارت ویزیت باید کیفیت بالایی داشته باشد و سعی کنید به غیر از چاپ کاغذ با کیفیت بالا از روکش‌های مانند UV یا لمینت استفاده کنید تا به کاربری حس خوبی القا کند.

Related Posts

باقی پست های مرتبط

رفتن به صفحه بلاگ ها
کارت ویزیت NFC چیست؟
کارت ویزیت NFC چیست؟
21 ماه پیش
11:40 قبل از ظهر

در جهانی که اکنون ما در آن زندگی می‌کنیم، ارتباطات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است طوری که جهان امروزی،...

کارتینو

حمیدرضا ایروانی

طراحی کارت ویزیت با موبایل
چطور با موبایل کارت ویزیت طراحی کنیم؟
19 ماه پیش
5:20 بعد از ظهر

امروزه، موبایل‌های هوشمند جزء ابزارهای اصلی در طول زندگی ما محسوب می‌شود. با توجه به اینکه بسیاری از ما در...

کارتینو

حمیدرضا ایروانی

لینک در پروفایل اینستاگرام
قابلیت جدید چند لینک در بیو اینستاگرام
19 ماه پیش
1:22 بعد از ظهر

احتمال می‌دهیم درباره‌ی خبر قابلیت جدید قرار دادن چند لینک در بیو اینستاگرام را شنیده‌اید، در این مطلب از وبلاگ...

کارتینو

حمیدرضا ایروانی

طراحی کارت ویزیت با ابزار
ابزارهای طراحی کارت ویزیت
19 ماه پیش
5:47 بعد از ظهر

ابزارهای طراحی آنلاین کارت ویزیت را بشناسیدابزارهای طراحی آنلاین کارت ویزیت، وب‌سایت یا برنامه‌های آنلاینی هستند که به شما این امکان...

کارتینو

حمیدرضا ایروانی

خلاصه‌ای از کارتینو

کارتینو در سال ۱۳۹۸ با هدف بهبود ارتباطات در کسب و کارها و همچنین اجتماع شروع به فعالیت کرده و حال در پلتفرم جدید با قابلیت ها متعدد در خدمت شماست. تلاش مجموعه کارتینو بر حضور پر رنگ تر و قوی تر در حوزه‌های تبلیغات کسب و کار‌ها می‌باشد.

تمامی حقوق این‌ سایت برای کارتینو محفوظ است.